söndag 2 juli 2017

Innehav och Fingerprint

Mina Innehav och noobie-misstakes

Kommer nu att lägga upp mina Innehav till höger i sidan, på de innehav som det är någon markering på så försöker jag förtydliga att dom innehaven är byggstenar i min portföljd, dvs innehav som jag aldrig kommer sälja. 
Som ni ser så har jag inga annorlunda aktier, utan det är aktier som man ser väldigt ofta bland investerare. Detta har lite med att göra att jag absolut inte är någon börshaj utan jag bara köper det jag tror fungerar och det som jag känner igen någorlunda.
Innehav som Castellum, Investor och HM väger tungt i min portfölj och kommer med all sannolikhet att göra det även i framtiden.
Man kan också se att jag ganska tydligt följer en sorts utdelningsstrategi då dom flesta aktierna är bra utdelare.


Däremot finns det också ett innehav som jag är mindre stolt över.. Och det är givetvis Fingerprint Cards!!
Jajjemän, i said it! Jag äger Fingerprint Cards och även om jag inte är stolt över det så är det inget jag skäms över. Jag är faktiskt, hör och häpna den "typiska" Fingerprintägaren, dvs jag köpte Fingerprint utan att ha en aning om vad det är för bolag, vad dom gör etc. Köpte den för jag hörde om den överallt och läste om den överallt.
Det är ett innehav som jag verkligen inte vet hur jag ska ställa mig inför... Ska jag sälja och ta smällen eller ska jag behålla och hoppas på mirakel?

För er som undrar hur det ser ut i Avanza-appen att äga Fingerprint så kan jag dela med mig av den här tråkiga bilden:



Detta var inlägg nmr 2, hoppas ni finner det intressant! Det kommer fler intressanta inlägg so stay tuned ;)

9 kommentarer:

  1. Att äga "samma bolag som alla andra" är det inget fel med. Det finns ju en anledning till att de är populära hos långsiktiga sparare. Välskötta företag med stabila utdelningar. Jag ligger också ganska tungt i Castellum, H&M och Investor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt! Sen tror jag det är bättre i längden att äga stora stabila bolag särskilt om man inte är mega insatt i börsen. Jag följer börsen ganska mycket själv men det känns ju alltid gött att veta att man inte behöver bry sig särskilt mycket om mindre svängningar med såna bolag. HM har visserligen tagit stryk men har faktiskt köpt mer på runt 205 kr nivån.

      Radera
  2. Ett tips för att få extra inkomst är att gå med i Adtraction.
    Om du dessutom gör det via mina länkar så får vi båda en bonus.

    Kul med en ny blogg. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, kollat in det. Ser intressant ut! Kul o höra, tack! =)

      Radera
  3. Skönt att du inte har investerat så mycket pengar i Fingerprint iallafall :-) Har själv krav att bolagen jag äger ska lämna utdelning. På så sätt har jag undvikit många högriskbolag. Men även missat någon raket. Jag tycker dock själv att det är viktigast att man inte förlorar pengar på sikt och gillar stora stabila bolag. Välkommen till bloggosfären och fortsatt lycka till på din resa :-)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Slimis, ja sant men det är ändå ett ganska stort innehav i min "Studentportfölj" xD. Helt rätt, hellre missa någon raket än att åka på en mina kan jag tycka.. Tack så hemskt mycket!

      Radera
  4. LÄS MITT TESTMONI

     Jag heter Akbar Al Baker Jag är VD för Qatar Airways. Jag vill ha dig
     allt att veta att Jose Luis låneföretag är ett av de bästa lånen
     företag på internet för att ge dig ett lån efter eget val., fick ett lån från
     företaget några månader tillbaka skickade jag en inbjudan till dem för att få
     en särskild summa på 30 miljoner dollar för underhåll av våra flygbåtar och revolutionerande flygresor, under en betydande ekonomi headwinds.A period luften stabilisering styrelsen och förenade
     Långarantin vägrade att erbjuda oss lånet som krävs
     bestämde sig för att söka efter ett genuint fria marknadslånföretag på
     internet för ett lån erbjudande, vi kunde kontakta dem här på internet via hjälp av vår I.T-avdelning, och vi träffade allt krav de begärde inom 3 arbetsdagar vi fick lånet vi begärde
    för det har aldrig korsat mig att kortlista ett online lån kommer
    var så enkelt bara tre enkla steg och vi fick lånet. Jag är
    extremt nöjd med Jose Luis låneföretag och jag vill personligen tacka Waleed Abulkhair för hans outtröttliga ansträngningar för att få oss till den här punkten. Vi rekommenderar deras service till den som behöver lån av
    någon form för att kontakta dem på deras e-postadress på
     joseluisloans@gmail.com eller whatsapp dem nu + 2348028425633, de är inte falska, de är genuella, kontakta dem nu,

    SvaraRadera
  5. Behöver du ett lån?

    Vi erbjuder för närvarande ett flytande låneavtal med 2% ränta med giltigt ID för verifiering.
    Du kan skicka din låneansökan för eventuella lånebelopp du behöver.
    Vi erbjuder lån från $ 5,000.00 USD Min. $ 50,000,000.00 USD Max.
    Vi har långfristig kredit från fem (5) till femtio (50) år högst.
    Vi erbjuder följande typer av lån: projektlån, refinansieringslån, företagsinvesteringslån, bil eller billån, studielån, skuldkonsolidering, inteckningar, personliga lån, semester och semesterlån, lån till jul och nyår.
    Vårt företag behöver också en person som kan vara representativ för vårt företag i ditt land.
    Kontakta STEPHEN WILLIAM'S FINANCIAL LOAN FIRM via e-post: stephenswillsloan@gmail.com
    Om du är intresserad av vårt finansiella erbjudande och vill köpa ett lån från oss, vänligen kontakta oss och ge oss detaljerna nedan, och det är nödvändigt att starta villkoren för lånebeloppet i enlighet med detta.
    Namn: ____________________________
    Kön: _______________________________
    Civilstånd: _______________________
    Kontaktadress: ______________________
    Ort / Postnummer: ________________________
    Land: ______________________________
    Födelsedatum: ________________________
    Belopp som krävs som lån: ________________
    Lånets längd: ________________________
    Månadslön / årlig inkomst: _________
    Yrke: ___________________________
    Syftet med lånet: _____________________
    Telefon: ________________________________
    Fax: __________________________________
    I erkännande av dessa uppgifter kommer en välberäknad Villkor att skickas, inklusive avtalet.
    Tack för ditt meddelande!
    hälsningar,
    STEPHEN WILLIAMS FINANCIAL LOAN COMPANY
    E-post: stephenswillsloan@gmail.com
    Twiiter: @ stephenswillsl1
    Instagram: stephenswillsloan

    SvaraRadera
  6. Jag lyckades få en kredit mellan privata sir. Diego Zumerle, förhållandena är bra såväl som återbetalningsläget. Det är verkligen allvarligt att räntan är 3%. Om du också behöver en kredit på 5000€ upp till 12.000.000€, här är hans e-postadress: diegozumerle71@gmail.com

    SvaraRadera