måndag 28 augusti 2017

Lendify, Sparkonton och Inaktivitet

Länge sedan jag postade ett inlägg nu, ber om ursäkt för inaktiviteten. Haft mycket att göra på sistone (vet att det är en dålig ursäkt).

I detta inlägg tänkte jag skriva lite om Lendify samt Sparkonton.
Gjorde min första investering på Lendify förra veckan. Ca 10 000 kr investerade jag i deras auto-invest som innebär att jag inte behöver göra någonting. Lendify är en tjänst där du som privatperson lånar ut pengar till andra privatpersoner. Du blir din egna bank alltså, mycket häftigt!
Gå in och läs mer på deras sida om ni är intresserade, tycker detta är ett mycket bra komplement till börsen då man tar en helt annan risk här.
Skulle börsen krascha så kraschar inte Lendify pga börsen. Visst skulle det förmodligen påverka Lendify också men absolut inte på samma sätt.

Ett annat ämne jag vill prata om är Sparkonto, som ni vet så får man knappt någon ränta på sparkonton idag. Det finns däremot några "guldkorn" om man bara letar, räntan är fortfarande inte hög den är tom lägre än inflationen men räntan är långt mycket högre än 0% som man får på de flesta ställena.
Efter att ha testat många olika sparkonton själv så kan jag varmt rekommendera:

AK-spar, 0,85% Ränta (rörligt) Omfattas av Insättningsgarantin
Qliro, 0,80% Ränta (rörligt) Omfattas av Insättningsgarantin - Ränta betalas månadsvis
Sevenday, 1,10% Ränta (bundet 6 mån) Omfattas av Insättningsgarantin - Ränta betalas månadsvis
Akeliusspar, 1,50% Ränta (rörligt) Omfattas INTE av Insättningsgarantin
Upplandsspar, 6,60% Ränta (rörligt) Omfattas INTE av Insättningsgarantin **

** = Hög risk, ganska hög kreditrisk var försiktiga =)

5 kommentarer:

  1. Hej,
    Mitt namn är Jesper och jag skriver till dig om affiliatelänkarna på Lendify.
    Vi (Adservice) kommer ha Lendify exklusivt framöver och vill gärna samarbeta med dig så du kan driva mer trafik till Lendify.
    Du får gärna kontakta mig på je@adservice.com så kan jag berätta mer :)

    Hoppas du får en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Behöver du ett lån?

    Vi erbjuder för närvarande ett flytande låneavtal med 2% ränta med giltigt ID för verifiering.
    Du kan skicka din låneansökan för eventuella lånebelopp du behöver.
    Vi erbjuder lån från $ 5,000.00 USD Min. $ 50,000,000.00 USD Max.
    Vi har långfristig kredit från fem (5) till femtio (50) år högst.
    Vi erbjuder följande typer av lån: projektlån, refinansieringslån, företagsinvesteringslån, bil eller billån, studielån, skuldkonsolidering, inteckningar, personliga lån, semester och semesterlån, lån till jul och nyår.
    Vårt företag behöver också en person som kan vara representativ för vårt företag i ditt land.
    Kontakta STEPHEN WILLIAM'S FINANCIAL LOAN FIRM via e-post: stephenswillsloan@gmail.com
    Om du är intresserad av vårt finansiella erbjudande och vill köpa ett lån från oss, vänligen kontakta oss och ge oss detaljerna nedan, och det är nödvändigt att starta villkoren för lånebeloppet i enlighet med detta.
    Namn: ____________________________
    Kön: _______________________________
    Civilstånd: _______________________
    Kontaktadress: ______________________
    Ort / Postnummer: ________________________
    Land: ______________________________
    Födelsedatum: ________________________
    Belopp som krävs som lån: ________________
    Lånets längd: ________________________
    Månadslön / årlig inkomst: _________
    Yrke: ___________________________
    Syftet med lånet: _____________________
    Telefon: ________________________________
    Fax: __________________________________
    I erkännande av dessa uppgifter kommer en välberäknad Villkor att skickas, inklusive avtalet.
    Tack för ditt meddelande!
    hälsningar,
    STEPHEN WILLIAMS FINANCIAL LOAN COMPANY
    E-post: stephenswillsloan@gmail.com
    Twiiter: @ stephenswillsl1
    Instagram: stephenswillsloan

    SvaraRadera
  3. Är du intresserad av att få ett lån hos oss? Om jag är korrekt kontakta vår email för detaljer email: honeywell240@gmail.com

    Hur ansöker jag? Vänligen fyll i detta ansökningsformulär nedan till det här e-postmeddelandet: honeywell240@gmail.com

    LÅNEANSÖKNINGSFORMULÄR

    Fullständiga namn:....................
    Stad:..............
    Telefonnr:...........
    Lånebelopp :...........
    Lånperiod: .......................
    Syftet med lånet: ........................

    Mr JamesHook

    SvaraRadera
  4. Jag lyckades få en kredit mellan privata sir. Diego Zumerle, förhållandena är bra såväl som återbetalningsläget. Det är verkligen allvarligt att räntan är 3%. Om du också behöver en kredit på 5000€ upp till 12.000.000€, här är hans e-postadress: diegozumerle71@gmail.com

    SvaraRadera
  5. För lite över ett år sedan trodde jag att mitt äktenskap var över. Hon flyttade ut med en annan, jag gjorde allt för att få honom tillbaka till älska mig, jag har kontakt kärlek trollkarl från andra delar av världen men ingen kunde hjälpa mig att föra honom hem, tills en vän till mig introducerade en stor man från den afrikanska nationen som heter Dr.Oduduwa, efter att ha älskat stavning aktivering av Oduduwa samma dag fick jag ett telefonsamtal från min ex pojkvän och han bad om ursäkt till mig och han lovar att komma och träffa mig hemma nästa dag.
    Tack till Dr.Oduduwa, en spirituell healare för att ha gett mig de verktyg som jag behövde för att rädda mitt äktenskap från skilsmässa. Idag är min kärleksman här med mig, ända sedan vi är lyckligare i kärlek mer än någonsin tidigare.
    Jag rekommenderar uppriktigt Dr.Oduduwa till alla som försöker återställa trasiga äktenskap och att återvända tillbaka ex love (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    SvaraRadera