tisdag 15 augusti 2017

Inspiration för börsen & investeringar

Har rört vid ämnet tidigare men vill återigen säga att jag för bara ca 2 år sedan varken var intresserad av börsen och investeringar. Jag var inte ens intresserad i min egna privatekonomi, allt detta skulle komma att ändras på en ganska så kort tid.
Måste säga att jag är EXTREMT tacksam för att detta skulle komma att ändras, jag har idag en mycket bra ekonomisk situation enligt mig själv. Men framförallt har jag en väldigt ljus ekonomisk framtid!

Vem/vilka har jag då att tacka för detta? Mig själv?

En blandning av de bägge skulle jag säga, men då jag som många andra tyckte att ämnet aktier & fonder verkade så komplext och jobbigt så måste jag säga att jag framförallt blev inspirerad till att spara i aktier och fonder!
Vilka är då dessa inspirationskällor?
Jo, jag kommer lista dom här nedanför och det är en blandning på allt ifrån poddar, bloggar etc.



  • Prata Pengar - Podcast ***
  • Kapitalet - Podcast
  • Börspodden - Podcast
  • Vägen till din första miljon - Bok (Tobias Schildfat)
  • Miljonär innan 30 - Blogg ***
  • Rikatillsammans - Blogg


* = Tunga inspirationskällor för mig personligen som jag VARMT rekommenderar!

Givetvis finns det flera inspirationskällor men jag tror att det är dom bästa som jag kommer på sådär på rak arm. Vem/vilka inspirerar dig i DITT aktiesparande?

7 kommentarer:

  1. Behöver du ett lån?

    Vi erbjuder för närvarande ett flytande låneavtal med 2% ränta med giltigt ID för verifiering.
    Du kan skicka din låneansökan för eventuella lånebelopp du behöver.
    Vi erbjuder lån från $ 5,000.00 USD Min. $ 50,000,000.00 USD Max.
    Vi har långfristig kredit från fem (5) till femtio (50) år högst.
    Vi erbjuder följande typer av lån: projektlån, refinansieringslån, företagsinvesteringslån, bil eller billån, studielån, skuldkonsolidering, inteckningar, personliga lån, semester och semesterlån, lån till jul och nyår.
    Vårt företag behöver också en person som kan vara representativ för vårt företag i ditt land.
    Kontakta STEPHEN WILLIAM'S FINANCIAL LOAN FIRM via e-post: stephenswillsloan@gmail.com
    Om du är intresserad av vårt finansiella erbjudande och vill köpa ett lån från oss, vänligen kontakta oss och ge oss detaljerna nedan, och det är nödvändigt att starta villkoren för lånebeloppet i enlighet med detta.
    Namn: ____________________________
    Kön: _______________________________
    Civilstånd: _______________________
    Kontaktadress: ______________________
    Ort / Postnummer: ________________________
    Land: ______________________________
    Födelsedatum: ________________________
    Belopp som krävs som lån: ________________
    Lånets längd: ________________________
    Månadslön / årlig inkomst: _________
    Yrke: ___________________________
    Syftet med lånet: _____________________
    Telefon: ________________________________
    Fax: __________________________________
    I erkännande av dessa uppgifter kommer en välberäknad Villkor att skickas, inklusive avtalet.
    Tack för ditt meddelande!
    hälsningar,
    STEPHEN WILLIAMS FINANCIAL LOAN COMPANY
    E-post: stephenswillsloan@gmail.com
    Twiiter: @ stephenswillsl1
    Instagram: stephenswillsloan

    SvaraRadera
  2. lån! lån!! lån!!!
    Letar du efter ett ansedd och ackrediterat privat lånföretag som ger lån till livstid möjlighet. Vi erbjuder alla typer av lån på ett mycket snabbt och enkelt sätt, personligt lån, billån, hemlån, studentlån, företagslån, investeringslån, skuldkonsolidering och mycket mer. Har du blivit avvisad av banker och andra finansinstitut? Behöver du ett konsolideringslån eller ett inteckning? Sök inte mer som vi är här för att göra alla dina ekonomiska problem någonting från det förflutna. Vi lånar ut medel till personer och företag som behöver finansiellt stöd till en kurs om 2%. Ingen personnummer krävs och ingen kreditkontroll krävs, 100% garanterad. Jag vill använda detta medium för att informera dig om att vi ger tillförlitliga och stödmottagare hjälp och vi kommer gärna att erbjuda dig ett lån.
    Så maila oss idag på: (lucycharls50@gmail.com) att ansöka nu för ett lån.

    SvaraRadera
  3. Kära lån sökare

    Är du några ekonomiska svårigheter? Vill du starta ditt eget företag? Detta lånebolag grundades av en mänsklig rättighetsorganisation över hela världen vars enda syfte var att hjälpa de fattiga och människor som upplever ekonomiska svårigheter. Om du vill ansöka om ett lån, vänligen återvänd till oss med detaljerna via e-post. E-post: {emilianotrustfunding@linuxmail.org} eller {emilianotrustfundings@gmail.com)

    Namn:
    Lånebelopp:
    Lånets längd:
    Telefon nummer:

    SvaraRadera
  4. BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig






    BEHÖVER DU ETT DRIVT LÅN EMAILL OSS NU FÖR DIN FASTLÅN
    (remy.credit111@gmail.com) whatsapp: +46769618757
    behöver du ett lån ??, Vad är dina finansiella behov? Vi ger ut lån från minst 1000kr till högst 100.000.000,00kr med behaglig varaktighet som sträcker sig från 1 till 50 år till en mycket reducerad ränta på 2%. Behöver du ett affärslån? Behöver du ett personligt lån? Vill du köpa en bil? Vill du refinansiera? Behöver du ett inteckningslån? Behöver du ett enormt kapital för att starta ditt affärsförslag eller utbyggnad? Har du tappat hoppet och tror att det inte finns någon väg ut och dina ekonomiska bördor fortfarande kvarstår? Tveka inte att kontakta oss för eventuellt affärssamarbete Kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com whatsapp: +46769618757 Vi har ett lån till dig


    SvaraRadera
  5. God dag,
    Behöver du ett lån för att starta ditt företag eller expansionsförslag? ett lån för att betala dina räkningar? Vi erbjuder alla typer av lån här med 2% ränta. kontakta mail: lapofunding960@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Jag vill verkligen uppskatta LAPO mikrofinansiering för att ha gett mig ett lån för att reparera mitt hem. om du behöver ett brådskande lån undvik att bli bedrägeri av falska långivare och ansök via e-post till lapofunding960@gmail.com via riktiga låneföretag

    SvaraRadera
  7. det känns bra att äntligen ha ett lån efter några misslyckade försök, jag har precis fått mitt lån från detta bra företag - LAPO. Gör klokt i att kontakta dem om du behöver ett snabblån, kontakta dem nu via detta mail: lapofunding960@gmail.com



    det känns bra att äntligen ha ett lån efter några misslyckade försök, jag har precis fått mitt lån från detta bra företag - LAPO. Gör klokt i att kontakta dem om du behöver ett snabblån, kontakta dem nu via detta mail: lapofunding960@gmail.com




    det känns bra att äntligen ha ett lån efter några misslyckade försök, jag har precis fått mitt lån från detta bra företag - LAPO. Gör klokt i att kontakta dem om du behöver ett snabblån, kontakta dem nu via detta mail: lapofunding960@gmail.com

    SvaraRadera