måndag 17 juli 2017

Nytt Innehav

I fredags tog jag in ett nytt innehav till "CSN" portföljen, detta innehav är faktiskt en bank och innehavet är alltså Avanza Bank Holding.

Som jag har sagt tidigare så är jag absolut ingen analytiker, utan jag köper aktier och sparar i aktier utifrån vad jag tycker är bra och i detta fallet vad jag själv använder mig av. Jag, likt många andra privatsparare använder Avanza för alla mina placeringar. Avanza är en stor anledning till att jag ens investerar pengar i börsen tror jag, för det var på deras sida jag först blev bekväm med att försöka lära mig lite om fonder och aktier. Avanza tycker jag är en helgrym bank, de erbjuder grymma produkter och bra service. De har även låga avgifter och erbjuder det lilla extra som man som småsparare bara älskar. Till exempel så hjälpte jag mina föräldrar flytta deras IPS:er från Swedbank till Avanza och då stod Avanza för flyttavgiften och betalade t.om ut en summa till mina föräldrars nya IPS:er.

Man kan lätt säga att jag verkligen gillar Avanza med andra ord, men det är inte bara därför jag valde att ta in bolaget i min "CSN" Portfölj. Utan mer eller mindre alla som jag pratar med som också investerar på börsen använder sig av just det, Avanza. Visst stöter jag med små mellanrum på folk som använder sig av Nordnet, men en stor majoritet använder Avanza och mest pga användarvänligheten. Om jag fritt får tänka lite så tror jag att Avanza även i framtiden kommer ha en mycket stark marknadsposition, visst står banken inför utmaningar som alla andra banker men jag tror att dom pga sina grymma produkter, låga avgifter och fantastiska användarvänlighet kommer att vara ännu större i framtiden.
Sen tycker jag att dom också har fler tjänster att erbjuda i framtiden som t.ex Bolån osv och då tror jag att dom kan locka åt sig ännu flera kunder.
Jag tror att Avanza är framtidens bank och har därför köpt en liten post, tanken är att jag sakta men säkert ska vikta upp det!

Vad tycker ni om Avanza och vad gillar ni mest med det?

2 kommentarer:

  1. Spännande!
    Jag är själv en av de där få Nordnetkunderna och använder i dagsläget endast Avanzas aktiebevakningstjänst i deras app. Det är den smidigaste gratislösningen jag hittat. Men hör mycket gott om Avanza som bank, så tror du är helt rätt inne på att de är i framkant vad gäller användarvänlighet osv.

    Blev dock avskräckt av rapporten. Å andra sidan fyllde ju Sven Hagströmer på med aktier i förra veckan, vilket får ses som ett styrkebesked. Kort och gott är jag lite splittrad till Avanza-aktien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är Avanzas app grym? är man van vid den så undrar man ju vad som försiggår när man använder sin storbanks app..
      Ja, samma här som sagt mycket gott och det väldigt ofta. Av folk som jag tror i framtiden kommer vara ganska förmögna. Fullt förståeligt, även Avanza har som sagt utmaningar framför sig men jag tror det kan bli mycket bra!

      Radera